|
Nabídka služeb společnosti |
1. Audit
Základním prvkem auditu je nezávislé ověření účetní závěrky nebo jiných účetních informací.
Zpráva auditora je určena primárně pro externí uživatele, tedy pro majitele společnosti, poskytovatele
dotace, banky apod.
Management může auditor upozornit na zjištěné nedostatky a rizika a navrhnout efektivní řešení problémů.
Při auditorské činnosti postupujeme v souladu s Mezinárodními auditorskými standardy.
Jako standardní službu nabízíme kromě auditu účetní závěrky sestavené podle českých účetních standardů,
rovněž audit konsolidované účetní závěrky a audit účetní závěrky sestavené podle Mezinárodních
standardů účetního výkaznictví.
Kromě statutárních auditů účetních závěrek, máme bohaté zkušenosti také s prověrkami společnosti
nebo podniku před provedením akvizice - audity due-diligence, prověrkami při podezření ze zpronevěry
nebo podvodu – forenzními audity, audity dotací poskytnutých z fondů Evropské Unie, audity
veřejného a neziskového sektoru a dalšími druhy auditorských prověrek.
2. Daně v ČR i EU
Druhou základní službou daňového poradce je sestavení přiznání k dani z příjmů, kde standardně
také přebíráme odpovědnost za správnost uvedených údajů. Naše holdingová společnost AD TAX, s.r.o.
má pro tyto účely uzavřenu nadstandardní pojistnou smlouvu odpovědnosti za škody způsobené při výkonu
daňového poradenství.
Na přání klienta zajišťujeme sestavení a podání daňových přiznání i u všech ostatních druhů daní.
Třetím základním pilířem opravdu kvalitního daňového poradenství musí být průběžné daňové poradenství.
Je vždy snazší kontrolovat zaúčtování a doložení vytipovaných případů, posuzovat jejich daňové dopady
a navrhovat optimální řešení již v průběhu roku, než těsně před podáním daňového přiznání, nebo dokonce
až v průběhu daňové kontroly. Minimalizace daňové zátěže vyžaduje daňové plánování a odborné posouzení
nejdůležitějších smluv a transakcí již ve fázi jejich přípravy.
Po vstupu ČR do Evropské unie a s rostoucí celosvětovou globalizací se pak logicky
stále častěji potýkáme s řešením DPH podle pravidel jednotlivých zemích EU, daňových
dopadů zaměstnávání cizinců, organizačních složek a dceřiných společností atd. Na významu nabývá i otázka
správného stanovení převodních cen mezi spojenými osobami a aplikace mezinárodních smluv o zamezení
dvojího zdanění.
3. Daňové spory
Finanční úřad je málokdy vítaným hostem. I zde platí, že nejlepší obranou je dobrá příprava a prevence.
Kontaktovat daňového poradce proto doporučujeme vždy, když správce daně oznámí úmysl zahájit daňovou
kontrolu nebo jiné daňové řízení.
Otupit zjištění správce daně, vyvrátit jeho pochybnosti, využít všech zákonných práv, uplatnit
všechny vhodné důkazní prostředky, případně se odvolat nebo podat žalobu ke správnímu
soudu, nebo ústavní stížnost, to všechno vyžaduje nejen dobrou znalost problematiky daní a účetnictví,
ale především výbornou orientaci v daňovém řádu a v soudní judikatuře.
Předností AD jsou bohaté praktické zkušenosti z dosavadních jednání vedených jak na úrovni finančních
úřadů, tak finančních ředitelství a ministerstva financí a z celé řady absolvovaných daňových soudních
sporů.
4. Projekty, reorganizace podnikání
Každý zkušený podnikatel ví, jak důležitá jsou strategická rozhodnutí. Velký význam může mít i správná volba
organizačního, právního a ekonomického uspořádání podnikání. Takováto zásadní rozhodnutí přichází
na pořad dne nejen na začátku podnikání, ale často také v jeho průběhu tak, jak podnik roste a časem
se mění prostředí uvnitř i vně firmy.
Jedná se například o vklady a prodeje podniků nebo jejich částí, fůze a rozdělení společností, změny právní
formy podnikání, transformace podnikání fyzické osoby, optimalizace formy podnikání v zahraničí,
vytvoření holdingové struktury, komplikovanější změny majetkové struktury, ukončení podnikání apod.
Zvážit všechny možnosti řešení, včetně těch méně obvyklých, a navrhnout to nejlepší právně-formální
a ekonomické řešení, je v takových chvílích úkolem pro projektového specialistu. Po odsouhlasení
projektu přebíráme odpovědnost za jeho úspěšnou realizaci v praxi. Na základě podrobného harmonogramu
koordinujeme jednotlivé kroky klienta jak v oblasti účetnictví a daní, pak při přípravě právních
dokumentů a při spolupráci s notáři, znalci, auditory apod.
5. Znalecké posudky
Dlouhodobě spolupracujeme se soudními znalci, kteří mají bohaté zkušenosti se složitými případy oceňování
podniků, goodwillu, nehmotného majetku, obchodních smluv, pohledávek atd.
Znalecké posudky jsou ze zákona povinné při podnikových kombinacích (fůze, přeměny, rozdělení, vklady
a prodeje podniku a jeho části apod.), nepeněžních vkladech, ale lze je využít například i jako způsob
stanovení tržní ceny při uzavírání obchodních smluv, k doložení účetních odhadů pro auditora nebo jako
důkazní prostředek při sporech se správcem daně.