AD to je komplexní přístup s poskytnutím veškerého komfortu služby šité na
míru klienta. Závěry z naší činnosti musí být stručné, jasné a srozumitelné.
Velkou pozornost věnujeme dodržování zásad profesionálního přístupu, včetně
systémového přístupu, plánování činnosti, orientace na budoucnost, zajištění dokumentace
naší činnosti, ochrany důvěrných informací, aktivní komunikace s klientem a nezbytné
míře flexibility.
Snažíme se postupovat systematicky a plánovaně. Plán naší činnosti
u klienta, včetně jejího rozsahu, termínů, vyžádaných materiálů a požadavků
na nezbytnou součinnosti klienta s ním vždy předem projednáme.
Naším úkolem není hledat formálními nedostatky, které nemají praktický dopad. Zaměřujeme
se na podstatné otázky, tam kde jsou možná rizika a finanční či jiné
důsledky největší. Nečekáme jenom na to, jaké problémy nám předloží klient nebo finanční
úřad, snažíme se aktivní kontrolou sami také odhalovat možné nedostatky. Orientujeme
se na budoucnost. Naším cílem je upozornit na slabá a riziková místa, která
mohou vést ke vzniku problémů v budoucnosti.
Veškerá činnost poradce je řádně dokumentována. Z ústních jednání
a důležitých telefonních rozhovorů jsou vždy vyhotoveny písemné zápisy,
které zasíláme klientovi co nejdříve po jednání e-mailem. Pokud poradce jedná jménem
klienta s úřady, je samozřejmostí předchozí odsouhlasení postupů a cílů a následně
po jednání i informace o vývoji řízení a o návrzích dalšího postupu. Sumarizace nejdůležitějších
problémů a výsledků naší činnosti je samozřejmostí, ať již v roční zprávě
daňového poradce k daňovému přiznání nebo v dopise auditora vedení společnosti.
Naše služby by nebyly úplné bez formulace stručných, věcných, přesných
a srozumitelných závěrů. Závěry musí obsahovat jasný návrh nejlepšího řešení
zadané problematiky. Závěry a doporučení je nezbytné s klientem řádně projednat. S
vedením klienta jsou zásadní otázky projednávány zpravidla se čtvrtletní nebo pololetní
periodicitou.
Naše činnost se téměř vždy týká důvěrných informací klienta, často
zasahuje relativně hluboko i do jeho vnitřní organizace. Samozřejmostí je dodržování
zásady mlčenlivosti a dalších zásad Etického kodexu Komory auditorů
ČR a dalších profesních předpisů všemi zaměstnanci AD. Naši zaměstnanci respektují vnitřní
pravidla klienta. Svoji činnost se vždy snaží koordinovat s chodem podniku
klienta.
Již ve smlouvě klient za svoji stranu určí odpovědnou osobu, se kterou pak průběžně
konzultujeme plánovaný postup a výsledky naší činnosti.
I při nezbytném zachování profesionálního odstupu vyžadujeme od našich zaměstnanců příjemné
vystupování a optimismus.